PROFROST a. s. je velice mladá, ale dynamická společnost. Přesto, že vznikla teprve před třemi lety, patří dnes k významným potravinářským závodům na území České republiky. Jejím zaměřením je výroba vysoce kvalitního hluboce zamraženého předpečeného pečiva.
Společnost vznikla s jasným cílem – získat významné postavení na trhu s mraženým pečivem a zároveň přinést nové chutné a zdravé pečivo svým zákazníkům. Tyto oba cíle se společnosti již podařily úspěšně naplnit.
Společnost PROFROST a. s. je ryze českou společností. Jejím založením se vyplnila mezera na trhu, která tady ještě stále byla. Dnes PROFROST a. s. vyrábí a prodává přibližně 50 druhů kvalitního mraženého pečiva na dvou vysoce moderních a plnoautomatických linkách. Tím se řadí k nejmodernějším výrobním závodům v Evropě.
Odběrateli výrobků jsou především prodejny nadnárodních retailových řetězců, jako například prodejny ALBERT Supermarket, ALBERT Hypermarket, BILLA, TESCO a jiné. V létě roku 2007 začala společnost dodávat svoje produkty do řetězců i na území Slovenska.
CO JE TO MRAŽENÉ PŘEDPEČENÉ PEČIVO A JAKÉ JSOU JEHO VÝHODY?
Mražené pečivo je průmyslově vyráběný polotovar, který se po částečném předpečení následně šokově zamrazí při teplotě -35°C. Poté se zabalí do kartónů a je uskladněn v mrazených skladech při teplotě -18 °C. Tímto způsobem se zaručuje zachování kvality a dlouhá trvanlivost výrobků (cca 270 dnů).
V zamraženém stavu se pečivo dostává i na prodejny, kde je podle potřeby dopékáno přibližně 10–15 minut. Tato příprava je velice jednoduchá a rychlá. Konečnému zákazníkovi se tak dostává vždy čerstvé, teplé a voňavé pečivo.
Další přidanou hodnotou mraženého pečiva je i snadné a ekonomické plánování při dopékání výrobků přímo na prodejně. Zaměstnanci dopečou kdykoliv množství podle aktuální potřeby. Tímto způsobem je možné limitovat odpisy jednotlivých výrobků na minimum. V posledních letech je největším trendem výroba a prodej cereálního pečiva. Hned na začátku své existence se proto společnost PROFROST a.s. rozhodla tento trend zásadně uplatnit při vývoji nových výrobků. Všechny suroviny jsou pečlivě vybírány tak, aby se k zákazníkům dostalo vždy vysoce kvalitní a výživné pečivo. V této části svého sortimentu se PROFROST rozhodl především pro tradiční tvary pečiva, jako jsou například kaiserky nebo raženky. Mezi nejprodávanější cereální výrobky společnosti tak patří např. kaiserka cereální a multicereální či raženka cereální.
Dalším cílem společnosti při koncipování sortimentu byla i snaha odlišit svoje produkty od těch, které již byly na trhu známé, a nabídnout tak zákazníkům nejenom nové chutě, ale i tvary. I toto rozhodnutí bylo pro společnost nakonec úspěšné a výrobky typu cereální zrno, raženka královská či bramborová želva si našly své zákazníky.
Z důvodu naplněné kapacity a také ve snaze rozšířit portfolio výrobků se v létě tohoto roku spustila výroba na nové lince. I díky tomu se již od září na trhu začaly objevovat nové výrobky jako například DELIKATES bulka, rustikální bagetka, křupavá žemle nebo kaiserka ořechová. Do konce roku 2009 bude na trh uvedeno několik dalších zajímavých výrobků.
Společnost PROFROST a. s. plánuje v následujícím období další rozšíření své výrobní kapacity a technologické vybavenosti. Za svůj hlavní cíl na následující rok si stanovila doplnění sortimentu o další druhy pečiva – především však o jemné pečivo tak, aby svým obchodním partnerům dokázala nabídnout vše, po čem by mohly zatoužit chutě jejich zákazníků.